Poradnik - Jak przeżyć w świecie stworzonym przez Mistrza Gry Shiani
1. Jeśli znajdujesz pokój pełen artefaktów, masz 100% pewność że co drugi jest przeklęty.
2. Znalazłeś nic nie znaczącą kartkę papieru? 75% szans że to ważny przedmiot fabularny o którym musisz pamiętać.
3. Pojawiło się jakieś zwierzątko lub dziecko? 50% szans że coś jest z nim nie tak.
4. Spotykasz na ulicy przyjaznego Podróżnika który sprzedaje książki? Doradzam zakup jednej, masz 70% szans że właśnie nabyłeś potężny artefakt za bezcen.
5. Pamiętaj o tym co potrafi twoja postać! MG będzie skrzętnie to wykorzystywał.
6. Pamiętaj co masz w ekwipunku. Jeśli masz w nim jakiś przedmiot, na pewno prędzej czy później będziesz go musiał użyć w jakiejś sytuacji.
7. Niektóre zadania polegają na zapytaniu o odpowiednią rzecz odpowiedniej osoby. Na przykład znajdujesz magiczną księgę z wampirzymi symbolami? Zapytaj zaprzyjaźnionego wampira. Ale pamiętaj, nie wszystkie postacie są tu żeby ci pomóc.
8. Jesteś potworem z innego wymiaru który musi się ukrywać przed ludźmi pod ludzką postacią? Nie rozgłaszaj tego na prawo i lewo. Normalni ludzie uciekną z krzykiem. Magiczne istoty natomiast albo przyjmą to z powagą albo stwierdzą że można by cię wykorzystać. Mów o tym tylko najbliższym przyjaciołom, i nawet to nie powinno ci przyjść z łatwością. Ale za to łącząca ludzi tajemnica sprawia że są sobie bliżsi.
9. PAMIĘTAJ! Do magicznego pistoletu na 100% nie będą pasowały zwykłe naboje. Fiolka z magiczną solą po napełnieniu zwykłą przestaje mieć już swoje właściwości.
10. Jeśli coś ma 10 użyć to posiada TYLKO 10 użyć, i jeśli chcesz więcej jest do tego quest.
11. Pamiętaj ile użyć już wykonałeś danym przedmiotem jeśli ma limit. MG pomaga w liczeniu ale próba oszustwa będzie karana.
12. NIGDY ale to NIGDY nie zabijaj zwierząt i dzieci.... chyba że właśnie rzucają się na ciebie z pazurami i zamierzają wyssać ci duszę. Wtedy to ok.
13. Jeśli MG przemęczył się żeby coś namalować, znaczy że to jest ważne. Nawet jeśli to dziecięcy rysunek.
14. Jeśli w ciemności spotkasz białego potwora o szkarłatnych ślepiach powiedz swoje imię. Nie pytaj dlaczego. Jest 15% szans że ten poradnik właśnie ocalił ci życie.
15. Jest 90% szans że w twojej sesji pojawią się nieumarli. MG ich uwielbia.
16. Nie zakładaj na siebie i nie używaj od razu każdego napotkanego przedmiotu, jest 35% szans że coś jest z nim nie tak.
17. Nie drażnij wampirów, wilkołaków i Bogów... w tej kolejności.
18. W sesji pojawiła się organizacja zajmująca się sprawami nadprzyrodzonymi? 85% szans że to Agni Corrum.
19. Jeśli pojawiło się Agni Corrum, 95% szans że pojawi się Vasilij Ivankov. Potężny sojusznik.
20. Określam że coś ma "lodowo błękitne oczy"? Na 70% Roshiel Sevarothe.
21. 25% nieumarłych wcale nie jest zła.
22. Magiczna księga? Na 89% napisana przez Vessala lub kogoś kto się pod niego podszywa.
23. Jakiś motyw z krukami? 40% szans ze to animagowie, 40% szans że to ma coś wspólnego z Królem Kruków, 10% że to zupełnie coś innego.
24. Jeśli jakiś tytuł postaci pisze z dużej litery na przykład "Podróżnik", "Bezimienny" itd. możesz się już zacząć zastanawiać "cholera kogo ja właśnie spotkałem i jak musi być potężny?".
25. Ktoś opowiada ci legendę lub bajkę? Słuchaj uważnie na 78% coś z niej nie jest tylko wymysłem.
26. Każda z napotkanych przez ciebie postaci która posiada imię ma także swoją historię i swoje cele. Czasami twoim zadaniem jest dowiedzieć się jakie, a czasami pomóc w ten czy inny sposób. Ma imię, znaczy jest ważna.