Szerszy wpis uświadamiający wagę postaci i jej cech na forum.
1. Mary Sue?
Mary Sue to postać idealna ( dla postaci męskich stosuje się także określenie Gary Sue ). Jest perfekcyjna aż do obrzydzenia. Jej wady są tak mało znaczące lub tak zatuszowane, że nie zwraca się na nie uwagi, a postać staje się strasznie przerysowana. Lepiej unikać Mary Sue jak się da. Istnienie Pani Idealnej ( lub Pana Idealnego) psuje całkowicie grę.
Mary Sue to także postać, która miała przerażającą przyszłość / ma w sobie demona/została opętana itp. , lecz mimo tego świetnie radzi sobie w życiu. Takie postaci zazwyczaj nie mają rodziny - po co im, skoro są takie doskonałe? Nie bój się napisać, że twoja postać wspomina ojca/matkę/whatever. To nadaje jej realizmu.
2. To moje, czy jego?
Czasami po obejrzeniu anime lub przeczytaniu wspaniałej książki nie możemy się oprzeć przed przywłaszczeniem sobie postaci. Nie ma w tym nic złego, jeżeli dotyczy tego fabuła gry. Główna postać powinna jednak być naszą WŁASNĄ kreacją. To my powinniśmy kształtować jej charakter i osobowość.
3. Jak mogę cię zabić?
Czyli nieśmiertelność postaci. Nie wolno tworzyć kogoś/czegoś, co nie może zginąć, a samo zabija i psuje grę. Postacie długowieczne są jak najbardziej dozwolone. Trzeba jednak uważać, by nie stworzyć Mary Sue (patrz punkt pierwszy)
4. Powalczymy?
Walki na Imperio będą prowadzone od czasu do czasu. Staraj się, aby była ona jak najbardziej realistyczna. Chcesz wykonywać skoki i przewroty jak Lara Croft? Proszę bardzo, ale nie zaszkodzi ci raz potknąć się, lub wylądować na ścianie. Postać nie może być zabita, więc najwyżej twoje wirtualne "ja" ląduje w szpitalu. Tak. W szpitalu. Nie ma samogojących się ran ( chyba, że to cecha postaci) ani cięć bez krwi. Po otrzymaniu ciosu nie stój więc swoją postacią! Nie szarżuj, tylko pomyśl: co ja bym zrobił, gdyby ktoś mi tak przywalił? Na początku postu możesz napisać, że zataczasz się w tył, plujesz krwią, a dopiero potem zaczynasz atakować. Dobrze byłoby również uwzględnić zmęczenie postaci, a czasem ucieczka jest o wiele lepszym rozwiązaniem niż obdarzanie swej postaci kamienną skóra.
5. Dobry, czy zły?
" Moja postać jest demonem. Z charakteru bardzo przyjazna i kocha czekoladę oraz nowe znajomości". Czy to nie brzmi co najmniej dziwnie? Może jestem w błędzie, ale demony zazwyczaj kojarzą mi się ze złymi duchami, ciemnymi mocami... Wybierając rasę postaci wybierasz też jej charakter. Co więcej, nie może on nagle ulec zmianie. Jeśli grasz wiecznie uśmiechniętą postacią, nie licz, że nagle będziesz mógł zrobić z niej osowiałego, zamkniętego na świat osobnika (chyba, ze wywoła to jakiś nagły szok lub trauma). Trzymajmy się tego, co wybraliśmy na samym początku.
Dziękuje za przeczytanie i miłej gry!
Blue